IUMI оприлюднив огляд світового ринку морського страхування за 2023 рік

International Union of Marine Insurance оприлюднив щорічний аналіз світового ринку морського страхування за 2023 рік. Звіт IUMI пропонує розуміння стану сектору морського страхування в ширшому контексті глобальної економіки, торгівлі та судноплавства.

Світові премії морського страхування досягли 35,8 мільярдів доларів, що на 8,3% більше, ніж у попередньому році. Цьому зростанню сприяли такі фактори, як відновлення торгівлі після пандемії, збільшення вартості активів, зменшення ємності ринку та коригування премій.

У той час як європейські ринки продовжували розвиватися, деякі азіатські ринки зазнали уповільнення через різні економічні фактори.

Премії з морського каско зросли до 8,4 мільярда доларів, що на 5,7% більше, ніж у попередньому році. Збільшення активності, більша кількість суден, зростання вартості та зменшення місткості ринку були визначені як рушійні сили. Низька кількість претензій зберегла позитивний коефіцієнт збитків майже в усіх регіонах.

Структура премій з морського страхування за видами

Структура премій з морського страхування за видами

Премії зі страхування вантажів зросли до 20,5 мільярдів доларів, що на 8,3% більше, ніж у попередньому році. Це зростання пояснюється відновленням світової торгівлі після пандемії. Коефіцієнти збитків повернулися до більш типових рівнів, починаючи з найнижчої точки з 2015 року до 2023 року.

Структура премій з морського страхування за регіонами

Структура премій з морського страхування за регіонами

Офшорний енергетичний сектор продовжив свою трирічну серію зростання базової премії, повідомивши про 4,1 мільярда доларів, що є значним зростанням на 7,3%.

Таке зростання в першу чергу можна пояснити підвищенням цін на нафту, що призвело до збільшення активності на шельфі та підвищення середньоденних ставок. Сектор підтримував відносно низькі збитки, що призвело до позитивних коефіцієнтів збитків за останні роки.

Крім того, звіт містить оновлення бази даних основних страхових виплат щодо вантажів на основі 13 полів даних, що дає змогу зрозуміти серйозність втрати, частоту, місцезнаходження та причину.

Коментуючи звіт, генеральний секретар IUMI Ларс Ланге заявив, що статистичний звіт став аналізом поточного стану ринку морського страхування. «Цього року приємно відзначити, що всі бізнес-напрямки продемонстрували відносно високі показники, продемонструвавши збільшення розмыру премій і кращі показники з точки зору коефіцієнтів збитків. Це значною мірою пояснюється відновленням світової торгівлі після пандемії, але також можна пояснити більш дисциплінованим і ефективним андеррайтингом. Страховики продовжують працювати в умовах відносно низького рівня збитків, що є гарною новиною для всіх зацікавлених сторін, але ми повинні стежити за поверненням до більш звичайних рівнів збитків тепер, коли судноплавство та офшорна діяльність нормалізувалися після карантину». 

Джерело: Форіншурер