Скорочення бюджету на $2 трлн може збільшити тиск на маржу прибутковості Medicaid для медичних страховиків США |
Нещодавно ухвалена бюджетна резолюція Республіканської партії в Палаті представників може підвищити тиск на прибутковість американських страхових компаній, що працюють у програмі Medicaid. Наслідки залежать від рівня та обсягу скорочень видатків. Fitch Ratings зазначає, що можливе зменшення кількості застрахованих і зниження доходів. Законопроєкт передбачає скорочення витрат на $2 трлн протягом 10 років. Із цієї суми $880 млрд припадає на програми під наглядом Комітету з питань енергетики та торгівлі, включаючи Medicaid. Комітет також частково відповідає за Medicare і Закон про доступну медичну допомогу (ACA). Очікується, що у 2025 році страховий сектор не зазнає значного впливу від запропонованого законодавства, вважають аналітики. Повне скасування ACA не стало головним пунктом виборчої кампанії Республіканської партії у 2024 році. Водночас Дональд Трамп та інші представники партії висловлюють підтримку змін, зокрема гнучкішому продукту, створенню високоризикових пулів і можливому зменшенню субсидій для публічних обмінів. Це може негативно вплинути на рівень охоплення. Обидві партії підтримують Medicare, однак Республіканці більше схиляються до програми Medicare Advantage (MA), що відповідає їхній загальній підтримці приватного сектору. Це може принести вигоду страховикам, які мають велику частку бізнесу в MA, на фоні загального скорочення фінансування соціальних програм. Структура витрат на Medicaid відрізняється залежно від штату. Вона залежить від кількості та профілю застрахованих, обсягів використання медичних послуг, вартості послуг, політики штату та ставок оплати медичним провайдерам. У 2022 році витрати на Medicaid склали $804 млрд, з яких федеральний уряд покрив 71% ($573 млрд), за даними KFF. Найбільші суми федерального фінансування отримали Каліфорнія, Нью-Йорк, Техас, Пенсильванія та Огайо. Республіканці запропонували кілька варіантів зменшення федеральних витрат, які передбачають переклад частини фінансового навантаження на штати. Ініціативи включають фіксоване фінансування (block grants) або встановлення ліміту на витрати на одного застрахованого. Також розглядається обмеження використання податків з медичних провайдерів для покриття частки витрат штатів і можливість зміни федерального коефіцієнта співфінансування. Незважаючи на це, спікер Джонсон і Трамп публічно заявили, що не планують скорочувати пільги для осіб, які мають на них право, і хочуть зменшити витрати за рахунок боротьби з шахрайством і неефективністю. Якщо скорочення набудуть чинності, штатам доведеться обмежувати обсяги Medicaid, скорочувати послуги, зменшувати оплату провайдерам, підвищувати податки або зменшувати інші витрати. Штати з більшим обсягом федерального фінансування, розширеним ACA або високими витратами на охорону здоров’я зазнають більшого тиску. Для страхових компаній головним фактором залишається адекватність розиміру оплат у Medicaid. Плани нової адміністрації щодо MA і Medicaid вплинуть на прогноз для сектору, кажуть аналітики. Компанії вже заявляють, що отримані премії не покривають середні витрати на лікування, що знижує прибутковість і без того низькомаржинального продукту. Угоди зі штатами згодом повинні врахувати зростання важкості випадків після завершення періоду повторного визначення права на Medicaid. Очікується, що пов'язаний із цим тиск на маржу триватиме до середини 2025 року. Водночас скорочення фінансування на федеральному рівні може поглибити і продовжити цей тиск. Джерело: Форіншурер |